Monday, January 10, 2011

A New Year, A New Begining

Tahun silih berganti. Sedar tak sedar, dah masuk tahun baru, 2011. Sungguh cepat masa meninggalkan kita kan..Tahun 2010, banyak meninggalkan kenangan pahit manis, suka dan duka. Namun, pahit manis itu lah yang mematangkan saya dalam meniti usia kedewasaan. Harap-harap tahun 2011 juga akan memberi seribu kejaiban, juga kesejahteraan dalam menjalani hidup di bumi Allah ni. Insyaallah..

Bercakap pasal tahun baru, mesti kene ada azam baru. Alhamdulillah, azam tahun lepas sudah saya penuhi..Jom tengok ape azam baru saya untuk tahun ni..

1. Kurangkan Emosi Tingkatkan Prestasi

Wah, dah macam ayat dalam melodi pulak.(Kurangkan kontroversi, tingkatkan prestasi) Prestasi kerja, ade sedikit menurun dari segi displin. Malas pergi kerja. Bila dah lame bekerja ni..semangat tu makin kurang. Masuk lambat, tapi nak balik cepat.haa..itu lah saya. Tapi bab buat keje, masih boleh di puji. Ekekeke.. perasan la pulak.. J jadi, kalo boleh saya nak tingakatkan displin dan semangat agar lebih berdedikasi. Amacam? Anda macam mane?

2. Work Travel

I love travel so much..harap-harap tahun ni dapat travel lebih banyak lagi. Walaupun penat, tapi kadang2 seronok juga. Tak kira di mana saya akan bekerja kelak, tapi request untuk travel tu, mesti ade. Ianya sebagai terapi selepas penat bekerja..

3. Saving

Oh..Duitku!! Saya sering kali menghabiskan duit simpanan untuk bersuka ria. So azam kali ni, betul-betul nak ade saving about 10k/annum. Insyallah.. Kenape? Hmm..banyak perancangan bila ade simpanan ni. Untuk saya, simpanan ni adalah untuk masa depan. Contohnya, buka bisness family, majlis perkahwinan kelak, bercuti dan lain-lain.

4. Business

Seperti point di atas,buka bisnes memang akan termasuk dalam list. Dari kecik lagi saya dah start berjinak dengan jualan gula2 di sekolah. Bila dah besar ni, perasaan tu makin kuat. Modalnya saja yang belum cukup. So, harapan untuk tahun 2011 ni, Saya ingat nk bukak 1 business dengan jayanya. That's why kene ade azam no 4 untuk merealisasikan azam no 5..tak gitu? Doakan saya ye korang.. J

5. Korea Language

'Excited'nya!! Saya dah register class ni since last year. Susah betul nak dapat, kene queue beb..ramai giler yang berminat nak belajar bahasa Korea. Al maklum je la, aura Korea dah merebak di Malaysia ni. Tak sabar nak pandai cakap bahasa korea. Nanti saya buat satu entry pasal bahasa korea ye..Saya share ape yang saya dah belajar.. Oh, Seoul. Jeju Island..

6. Kahwin

Hahaha..ramai yang bertanyakan hal ni. Tapi macam biase, Tuhan menentukan jodoh. Kita hanya mampu merancang. Tahun ni terase sedikit matang. (bukan tua ya). Agak serious memikirkan tentang 'relationship'. Insyallah, kala ade jodoh dengan si dia..Mungkin satu berita baik untuk semua.

 

Theplainlady : Moga azam menjadi azam, bukan azam tinggal azam. J

 

Luv ouls..

3 comments:

  1. salam plainlady.i'm one of u fb friend. n its nice knowing u have a blog too. btw..this is my blog...yoelegacy.blogspot.com.

    salam perkenalan

    ReplyDelete
  2. salam..
    hi shahrul, thanks 4 spending ur time reading my blog.. :)i've added u in my blog's frieds. :)
    hope u did d same.. do keepin touch ya! cheers...

    ReplyDelete

Thank you for your comments
Please visit http://theplainlady.blogspot.com again